سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان حسابرسی اعلام کرد: هنوز اطلاعات مالی چهار بانک قابل واگذاری تکمیل نشده اما ممکن است اطلاعات برخی از بانک‌ها تا چند روز آینده نهایی شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، با آنکه مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است تا پایان سال‌جاری سهام یک بانک در بورس عرضه می‌شود، کاظم نجفی علمی رئیس سازمان حسابرسی در گفتگو با همشهری  اعلام کرد: که همچنان صورت‌های مالی هیچ بانکی  در سازمان متبوعش به تأیید نهایی نرسیده است اما اگر این بانک‌ها به‌طور جدی پیگیر ارائه اطلاعات لازم باشند ممکن است حتی تا چند روز آینده صورت‌های مالی شان‌نهایی شود.

وی درباره بورس اطلاعات ملی بانک‌ها گفت: مراودات جدی ما با 4بانک در جریان است و خود این بانک‌ها نیز به صورت مستمر درصدد  تکمیل اطلاعات خود هستند،  اما تاکنون‌این اطلاعات نهایی نشده است.

نجفی علمی تأکید کرد: ما باید اطمینان کامل از اعداد و ارقام و سود و زیان این شرکت‌ها به دست بیاوریم و برای این کار نیاز است تا اسناد و مدارک این بانک‌ها تکمیل شود ضمن اینکه خود بورس نیز مراحل کاری خود را دارد. بنابراین بانک‌ها باید به صورت جدی درصدد تکمیل اسناد خود باشند.

رئیس سازمان حسابرسی خاطر نشان کرد: اطلاعات شرکت‌هایی که سهامشان در حال واگذاری است باید به درستی بررسی شود تا مردم برای خرید سهام آنها اطمینان داشته باشند وگرنه اگر به‌طور مثال شرکتی دارای طلب‌هایی باشد و بدون بررسی‌های لازم وارد بورس شود؛ برای سهامداران مشکل ساز می‌شود.

‌ورود یک بانک به بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم اعلام کرد:سعی ما بر این است که سهام یکی از بانک‌ها و شرکت مخابرات را در اسفندماه وارد بورس کنیم. غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورود سهام بانک‌ها و مخابرات به بورس تا قبل از سال 87 توضیح داد: برای عرضه این سهام انجام یک سری کارهای جزئی لازم است و باید سهام برای عرضه آماده شود.

کرد زنگنه اضافه کرد: در تلاش هستیم سهام پالایشگاه اصفهان را نیز تا پایان سال وارد بورس کنیم. مدیرعامل بانک ملت هم گفت: با هماهنگی وزارت اقتصاد وسازمان خصوصی‌سازی‌، سهام این بانک اواسط اسفند ماه در چند مرحله واگذار می‌شود.

علی دیواندری در گفتگو با برنا گفت: 5 درصد سهام بانک ملت برای کشف قیمت اواسط اسفندماه عرضه می‌شود.

به این ترتیب پس از کشف قیمت، سهام بانک ملت به صورت عمده عرضه می‌شود. دیواندری با ذکر این نکته که بانک ملت اولین بانک دولتی است که سهامش در بورس عرضه می‌شود، تصریح کرد: واگذاری سهام بانک ملت در اختیار ما نیست و نمی‌توانیم زمان قطعی را برای واگذاری سهام در سال آینده مشخص کنیم.

وی با بیان این که بانک ملت آماده واگذاری در بورس است، خاطرنشان کرد: منتظر همکاری سازمان خصوصی‌سازی‌ برای واگذاری هستیم. مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد:مهم‌ترین بحث باقی مانده برای واگذاری سهام بانک ملت مربوط به تسویه حساب‌های میان دوره‌ای و رسیدگی به صورت‌های مالی توسط سازمان حسابرسی است.

وی خاطر نشان کرد: درصورت تعیین و تکلیف صندوق بازنشستگی، سهام بانک ملت از اواخر امسال و سال 87 در چند مرحله واگذار می‌شود.

سید حمید پورمحمدی، معاون وزیر اقتصاد هم درخصوص واگذاری بانک‌های دولتی تا پایان سال‌جاری توضیح داد: دو نکته در واگذاری بانک‌ها مطرح است که اظهارنظر سازمان حسابرسی درباره صورت حساب مالی بانک‌ها وتعیین تکلیف صندوق بازنشستگی بانک‌ها از جمله این موارد است که پس از حل این معضلات واگذاری‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر 44740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز